תביעת נזקי גוף בתאונות

תאונות קורות, לצערנו, מדי יום – בעבודה, בכביש, בבית, בבילוי או ברחוב. אם עברתם תאונה, ייתכן מאוד שאתם זכאים לפיצוי כספי על הנזקים שנגרמו לכם בעקבות זאת לגוף, לנפש ולפרנסה.

כיצד נקבע גובה הפיצוי הכספי על נזק גוף שנגרם בתאונת עבודה?

כל אדם שנפגע בעבודה ואינו יכול לחזור לעבוד באופן זמני או קבוע, זכאי לדמי פגיעה מביטוח לאומי למשך שלושת החודשים הראשונים שלאחר התאונה. גובה דמי הפגיעה הוא 75 אחוז מההכנסה של המבוטח בשלושת החודשים שלפני התאונה, אך עד לתקרה של 1,114 שקל ליום.

מהו הפיצוי שניתן לאחר תום תקופת דמי הפגיעה?

אם לאחר 3 חודשים, העובד אינו יכול לחזור לעבודתו, הדבר ייחשב נכות, ובאפשרותו לתבוע מביטוח לאומי פיצוי נוסף על אובדן כושר עבודה. החל מדרגת נכות של 10 אחוזים ועד ל-19 אחוזים, נפגע התאונה יקבל מענק נכות חד פעמי. סכום המענק שווה לקצבת הנכות החודשית שהיה מקבל, אם נכותו היתה מצדיקה זאת, כפול 43. כאשר דרגת הנכות הנקבעת לנפגע היא מעל 20 אחוז, הוא זכאי לקצבת נכות חודשית.

כיצד מחושבת קצבת נכות חודשית?

גובה קצבת הנכות החודשית תלוי בדרגת הנכות של הנפגע, ובהתאם לגובה דמי הפגיעה. וכך, נכה שנקבעו לו 100 אחוזי נכות, יקבל קצבה חודשית בסכום דמי הפגיעה ליום, כפול 30, אך עד לתקרה של 33,431 שקל לחודש. אם נקבעו לנפגע 50 אחוז נכות, הוא יקבל קצבה בגובה של חצי מסכום הקצבה המלאה.

מהי פנסיית נכות?

בנוסף למיצוי ההליכים מול ביטוח לאומי, נפגע עבודה שמבוטח בביטוח פנסיוני ואיבד לפחות 25 אחוז מכושר העבודה שלו, זכאי לפנסיית נכות. גובה הקצבה נקבע לפי אחוזי הנכות, גיל הנפגע ושכרו לפני התאונה. קרן הפנסיה רשאית להפחית את התשלומים שקיבל הנפגע מביטוח לאומי מסכום התשלום שהיא משלמת.

כיצד נקבע הפיצוי הכספי על נזק שנגרם בתאונה?

סכום הפיצויים שיקבל נפגע בתאונת דרכים מתקבל מחברת ביטוח החובה של הרכב הפוגע או הרכב שבו הוא נסע. גובה הפיצוי נקבע לפי חומרת הפגיעה, כמו גם בהתאם לאחוזי הנכות שנקבעו לנפגע. חומרת הפגיעה ואחוזי הנכות תלויים בנזק – בכאב ובסבל שנגרמו לנפגע, הפסדי השכר שסבל מהם, וההוצאות הרפואיות והסיעודיות שנדרש להן. כמו כן קיים פיצוי עבור נזקים עתידיים. אם נקבעו לו אחוזי נכות, הנפגע יכול לתבוע את ביטוח לאומי ולקבל גם קצבת נכות.

מהי נכות רפואית ומהי נכות תפקודית?

בחישוב סכום הפיצוי עבור נכות, נלקחות בחשבון גם הנכות הרפואית וגם הנכות התפקודית שנגרמו לנפגע בשל התאונה. למשל, אם הנפגע הוא חייט שאיבד את כושר התנועה באחת מידיו, או נהגת אוטובוס שאיבדה את מאור עיניה, תיקבע להם נכות תפקודית גבוהה ובעקבות זאת גם סביר להניח שסכום הפיצוי יהיה גבוה יותר.

מדוע כדאי לתבוע פיצוי בגין תאונה באמצעות עורך דין המתמחה בדיני נזיקין?

תהליך תביעת נזקי גוף לפיצוי בגין תאונה הוא על פי רוב ארוך ומתסכל. חברות הביטוח וביטוח לאומי אינם ממהרים לשלם למבוטחיהם, ועל הנפגעים לעבור דרך ייסורים ארוכה, הכוללת מבחנים רפואיים, תחקירים והצגת ראיות, כדי לזכות בפיצוי.

מומלץ להתייעץ עם עורך דין תאונות דרכים ולקבל את כל המידע שמגיע לכם לדעת.

דילוג לתוכן