רשלנות רפואית באבחון מחלה

מהי רשלנות רפואית באבחון מחלות בכלל?

רשלנות רפואית באבחון מחלה מוגדרת כטעות באבחון רפואי של מחלה, המוביל להחלטה על טיפול רפואי לא מתאים או כושל. בנוסף, גם אבחון מאוחר של המחלה, המוביל להחלטה על טיפול רפואי נכון, אך בשלב מאוחר מדי, יוגדר גם הוא כרשלנות רפואית באבחון. זאת, משום שכל אלה עלולים לגרום לסבל רב למטופל, לסכנה משמעותית לבריאותו, לסיבוך מצבו הרפואי, ובמקרים קיצוניים אף למוות.

רשלנות רפואית באבחון מחלה

אבחון גילוי מחלת הסרטן

מחלת הסרטן היא אחד מגורמי התמותה המרכזיים היום בישראל ובעולם. חלק משמעותי בטיפול והחלמה מהמחלה הוא אבחון מוקדם. ניתן לשמוע רבות בתקשורת על חשיבותו של אבחון מוקדם באמצעות בדיקות שונות, בין אם זו ממוגרפיה לגילוי סרטן השד, בדיקת דם סמוי בצואה לגילוי סרטן המעי הגס ועוד. איחור בגילוי סרטן יכול להיחשב לרשלנות רפואית במידה והתמלאו כל התנאים לאבחן את הסרטן בזמן.

בדיקות תקופתיות למניעה

היום ישנם טיפולים מתקדמים לטיפול בסרטן, טיפולים שיעשו את ההבדל בין חיים למוות, אך זאת בעיקר כשהמחלה נמצאת בראשיתה. אבחון מוקדם יתחיל כבר אצל רופא המשפחה שידאג לשלוח את המטופל לבדיקות שמומלץ לשלוח אותו לפי גילו, מצבו הרפואי וגם נטיה גנטית. לדוגמב, לבדיקת ממוגרפיה יש לשלוח מטופלת מגיל 40 גם אם אינה יוזמת ומבקשת הפניה. כך גם לגבי בדיקת דם סמוי בצואה אצל גברים מעל גיל 50.כאשר רופא משפחה לא מפנה לבדיקות אלה, הדבר יכול להיחשב לרשלנות רפואית.

התעלמות מנורות אזהרה בבדיקות

בבדיקות דם שאנו עוברים יכולים להיות סימנים שונים להתפתחות מחלה, כולל סרטן. גם בבדיקות דם סטנדרטיות יכולים להיות רמזים שיצריכו בדיקת דם ספציפית יותר כמו בדיקת סמנים (מרקרים). סמנים הם חומרים שנמצאים ברמה גבוהה כאשר מתפתח גידול באזור מסוים. ישנם מרקרים שבאמצעותם מזוהה סרטן הלבלב, סרטן הערמונית ועוד. התעלמות מן הרמזים בבדיקה הרגילה שמצביעים על חשד לבעיה יכולים להיחשב רשלנות כמו גם התעלמות מנורות אזהרה בולטות בבדיקות מתקדמות וספציפיות.

איחור באבחון- אי הצלחה של הטיפול או טיפול מורכב יותר

איחור באבחון יביא במקרה הטוב לטיפול מורכב יותר ובמקרה הפחות טוב לאי הצלחה של הטיפול ולבסוף למוות. גם אם הטיפול בסופו של דבר מיגר את הסרטן, עדיין לכימותרפיה ולהקרנות ממושכות ישנן תופעות לוואי שהיו יכולות להיחסך אם האבחון היה בשלב מוקדם יותר. לכן, גם אם הרופאים הצליחו להתגבר על המחלה, עדיין אין הדבר אומר שלא הייתה רשלנות בתהליך האבחון.

מהי רשלנות רפואית הנובעת מאיחור באבחון סרטן?

הכוונה היא למצב שבו לפי כל הפרוטוקולים הרפואיים המקובלים, הרופא המטפל היה אמור לזהות בשלבים מוקדמים הרבה יותר את החשד לסרטן ולהפנות את המטופל לבדיקות או לטיפול מתאימים.

מהן ההשלכות של רשלנות באבחון סרטן על כל סוגיו?

בין אם מדובר ברשלנות הנובעת מאבחון מאוחר של הסרטן, ובין אם מדובר בטעות באבחון של סוג הסרטן – הרי שלרשלנות רפואית באבחון סרטן השלכות הרסניות. טעות באבחון מובילה למתן טיפול לא מתאים, ועד למועד גילוי הטעות, עובר פעמים רבות זמן יקר. ואז, ממש בדומה לאיחור באבחון, מצב הסרטן עשוי להחמיר, הוא הופך לקשה יותר לטיפול, ולעיתים אף מידרדר עד למצב שכבר לא ניתן לטפל בו בצורה אפקטיבית.

באילו מקרים רשלנות רפואית באבחון סרטן עשויה לזכות את המטופל בפיצוי?

כאשר למטופל נגרם נזק בריאותי עקב הרשלנות הרפואית באבחון, הוא עשוי להיות זכאי לפיצוי כספי. כאשר איחור באבחון או טעות באבחון פגעו בסיכויי ההחלמה, יש לכך משמעות גם מבחינת גובה הפיצוי. הנזק יכול להיות פיזי או נפשי, והוא כולל גם את ההחמרה במצב הסרטן, שנגרמה עקב טיפול חסר או בלתי-מתאים.

כיצד מוכיחים רשלנות באבחון רפואי של סרטן?

בכתב התביעה, המטופל יצטרך להוכיח כי התסמינים שהופיעו אצלו, ההיסטוריה הרפואית שלו או תלונותיו, היו אמורים לעורר את חשדו של הרופא המטפל בדבר הצורך באבחון או במתן טיפול מוקדם יותר. לתביעה יש לצרף חוות דעת רפואית של מומחה בתחום, המהווה את הבסיס הרפואי של התביעה.

מדוע מומלץ להגיש תביעה לפיצוי בגין רשלנות רפואית באבחון סרטן באמצעות עורך דין המתמחה בכך?

כמו כל מקרה של רשלנות רפואית באבחון מחלה, גם במקרים של טעות או איחור באבחון של סרטן, מומלץ קודם כל לפנות לעורך דין המתמחה ברשלנות רפואית בכלל, ורשלנות רפואית באבחון בפרט. עורך הדין יעריך את סיכויי התביעה ואת מועד ההתיישנות שלה, כמו גם את זהות הגורם שנגדו תוגש התביעה, הנזק שייתכן ונגרם למטופל עקב הרשלנות באבחון, צפי הזמן הדרוש לניהול התביעה והעלויות הכלכליות הדרושות לשם כך.

מהן ההכנות הנדרשות לפני הגשת תביעה בגין רשלנות רפואית באבחון?

עורך הדין יאסוף את כל המסמכים (כולל חוות דעת של מומחים בתחום) שיאפשרו לכם להוכיח כי מדובר במקרה של רשלנות באבחון וכי הנזק שנגרם לכם הוא תוצאה של הרשלנות. על בסיס המסמכים השונים, עורך הדין יכין את כתב התביעה. הבחירה בערכאה אליה תוגש התביעה תלויה בגובה הפיצויים הנדרש.

שאלות בנושא רשלנות רפואית באבחון:

אבחון מדויק ונכון של מחלת הסרטן, על סוגיה השונים, כלומר, אבחון המוביל לבניית תוכנית טיפול מתאימה, ובזמן, הוא בעל חשיבות קריטית להצלחת הטיפול במחלה. מכאן, שאיחור באבחון סרטן או טעות באבחון סרטן הם בעלי השלכות הרות גורל, ובינן, השלכות משמעותיות על סיכויי ההחלמה.

ההשלכות של רשלנות רפואית במקרים של אבחון סרטן השד עשויות להיות קריטיות, וידוע לכל כי מגיל מסוים, לכל אשה מומלץ לעשות בדיקות תקופתיות לגילוי סרטן שד. זאת משום שבסרטן מסוג זה, החשש להתפשטות מהירה של התאים הסרטניים הוא גדול פי כמה, והמחלה עלולה להיות אלימה במיוחד ולגרום לנזקים חמורים למטופלת, אם לא תאובחן כראוי ותטופל כבר בשלבים הראשונים של הופעתה.

במקרים של רשלנות רפואית באבחון סרטן הערמונית עלולים להיגרם נזקים משמעותיים למטופל, להחמרה ניכרת במצבו ולעתים אף למוות. אחת הסיבות לאבחון מאוחר או שגוי של סרטן הערמונית היא שלעיתים קרובות הגרורות של הסרטן כבר מתפשטות בגופו של המטופל, בעוד שהוא לא מראה תסמינים כלשהם. זוהי גם הסיבה שבגינה מגיל מסוים, רופאי המשפחה ימליצו לכל גבר לעבור בדיקה תקופתית לגילוי סרטן הערמונית.

פניה לעורך דין מומחה בתחום רשלנות רפואית באבחון

כאשר ישנו חשד לרשלנות עקב איחור בגילוי סרטן אל תהססו לפנות לעורך דין מומחה בתחום. על מנת לראות אם יש מכאן בסיס לתביעה תיבדק פעולתם של הרופאים השונים שעסקו באבחון, בין אם רופא משפחה בשלבים הראשונים ובין אם רופא מקצועי מאוחר יותר וייבדק קשר סיבתי בין דרך פעולת הרופא לנזק. אי שליחה לבדיקות סקר כפי שנדרש, התעלמות מתלונות המטופל על כאבים וניסיון לפתור את העניין במתן תרופות, קריאה לא נכונה של סימנים שנראים היטב בבדיקות- כל אלה עשויים להביא לכך שתקבלו פיצויים משמעותיים. כמובן שפיצוי כספי אינו מחזיר לחיים חולה שנפטר ולא מחזיר את הגלגל לאחור מבחינת תקופת הטיפולים, אך יש בכך עשיית צדק עם המטופל או משפחתו.

החלמתם מסרטן ממושך שהיה יכול להיות קצר בהרבה עם אבחון מוקדם? קרוב משפחתכם נפטר מסרטן כי זה לא אובחן בזמן? אנו במשרד עורכי הדין רסיוק מרדכי רסיוק אבי נעשה הכל כדי שיעשה עמכם צדק

עורכי הדין אבי ומרדכי רסיוק
עורכי הדין אבי ומרדכי רסיוק
רוצים להתייעץ איתנו? אנחנו כאן עבורכם
אריה גורדז'י
קרא עוד
עובד מהירה, יעילה השקיפות מלאה. ממליץ מאוד אפילו על תיקים קטנים מטפל בהם בצורה טובה ביותר!
meir arzoun
קרא עוד
אבי אנושי מקצועי ורציני ממליץ מאוד.
M L
קרא עוד
עורך הדין הטוב ביותר שאני מכיר
Salman A.amrah
קרא עוד
עו"ד רסיוק אפשר לסמוך עליו כן ירבו כמותו
הקודם
הבא
דילוג לתוכן