מה לעשות במקרה של תאונת דרכים

החוק בישראל קובע כי לכל אדם שנפגע בתאונת דרכים מגיע פיצוי בגין נזק שנגרם לו בעקבות התאונה. בנוסף, בהתאם לחוק, כל נהג חייב להחזיק בביטוח חובה, ביטוח שהמטרה שלו לכסות כל נזק גופני שעלול להיגרם בשל תאונה שבה היה מעורב, או לנוסע שהיה עימו ברכב או כל הולך רגל שנפגע כתוצאה מתאונת דרכים זו. הנזקים בגינם אפשר יהיה לתבוע הם – נכות, פגיעה בכושר עבודה ואובדן שכר עבודה, הוצאות, כאבים מתמשכים וכדומה. לאחר שקרתה התאונה זכאי הנפגע לתבוע את החברה שמבטחת את הרכב. כיצד עושים זאת ומתי, והאם נזדקק לעורך דין מקצועי שיסייע לנו?

האופן בו האדם מתנהל לאחר תאונת דרכים בה היה מעורב עשוי להשפיע רבות על אחוזי ההצלחה בעת הגשת תביעה תאונת דרכים ופניה לעורך דין נזקי גוף ועל הזכויות הניתנות לו על ידי הגופים השונים.

מה לעשות במקרה של תאונת דרכים

מה הדבר הראשון שיש לעשות?

כל נהג שמעורב בתאונת דרכים – חשוב שיפנה — אל חברת הביטוח שביטחה את הרכב בפוליסת ביטוח חובה. בנוסף, כל נוסע או הולך רגל שמעורב בתאונה יפנה גם לאותה חברה שהרכב הפוגע מבוטח אצלה. במקביל יש לפנות לקבלת ייעוץ מטעם עורך דין שמתמחה בתאונות דרכים כדי להתייעץ לגבי מה ניתן לעשות במקרה הספציפי. עורך דין הוא האדם שיידע לסייע לכל אדם שנפגע בתאונת דרכים, הוא ידע מתי ואיך לדרוש סיוע כספי תכוף, בהתאם למצב הפגיעה הפיזית, ויידע לדרוש את כל הזכויות שמגיעות לנפגע על פי חוק.

הפעולות ההכרחיות שיש לבצע במקרה של תאונה:

  • לפנות לטיפול רפואי, רצוי באותו יום, ולציין שמדובר בתאונת דרכים, כך שהדבר יתועד במסמכים הרפואיים.
  • לגשת למשטרת התנועה ולמסור עדות עם פרטי התאונה וכלי הרכב המעורבים. זאת לצורך קבלת "אישור משטרה" הנחוץ להמשך הטיפול מול חברת הביטוח.
  • להמשיך בבדיקות ובמעקב רפואי בהתאם לצורך. חשוב שיהיה תיעוד רפואי לכל תלונה, משום שהמשקל של סבל וכאב ללא רישום הוא אפסי.
  • לשמור קבלות על הוצאות (טיפולים, נסיעות וכדומה). לאחר מכן ניתן לדרוש פיצוי מחברת הביטוח בגין הוצאות אלו.

מסמכים שחשוב שיהיו ברשותכם

על מנת שתקבלו את העזרה המידית והמהימנה ביותר של עורך דין שמומחה בתאונות דרכים, יש להמציא את כל המסמכים הבאים:
– פרטי הרכבים והנהגים, זמן ותאריך התאונה ופירוט כל נסיבות המקרה.
– אישור מפורט מטעם המשטרה אודות התאונה.
– תעודות זהות של המבוטח ורישיון נהיגה בתוקף.
– דו"ח מפורט של שמאי רכב שמאשר את נזקי התאונה של הרכב.
– כל תיעוד רפואי שיש לו זיקה לתאונה.
– כל מסמך מטעם ביטוח לאומי שהתקבל מיום התאונה או קודם לכן.

מה לא לעשות במקרה של תאונת דרכים?

חשוב מאוד לא לחתום על מסמכים עבור חברת הביטוח, ולא לשוחח עם נציגי החברה לפני התייעצות עם עורך דין תאונות דרכים. מומלץ לפנות לקבלת ייעוץ מעורך דין בהקדם האפשרי, מיד לאחר התאונה.

מהן זכויותיו של אזרח שנפגע בתאונת דרכים?

לא רבים יודעים שזכויותיו של מי שנפגע בתאונת דרכים רבות ומעוגנות בחוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, בתקנות ובפסיקת בתי המשפט . הזכויות נובעות מעצם הפגיעה ולא משנה מי גרם לה ומי אשם, אבל כדי להגיע למיצוי של כולן, במיוחד בפציעות משמעותיות, יש צורך בסבלנות הואיל והטיפול אורך זמן, מטבע הדברים, בגלל השלכות הפציעה. כמו כן, גם אם תבררו לבדכם מהן הזכויות שלכם כנראה שתיתקלו בקשיים לממש אותן ולפתוח בהליכים שונים, ולכן מומלץ להיעזר בעו"ד המסייע לנפגעי תאונות דרכים להתוודע לזכויות ולמצות אותן. במקרים מסוימים הפציעה הקשה גם מונעת מכם לעשות זאת לבד ודורשת מענה מיידי ונסיון מול הגורמים השונים, לכן בכל מקרה רצוי לקבל ייעוץ וייצוג של מי שיכול להניע את המוסדות שמטפלים בכם במהירות וביעילות.

 

רוצים להתייעץ איתנו? חייגו 08-6433770

דילוג לתוכן