האם תביעת נזקי גוף מוגשת בבית משפט לתביעות קטנות?

אמנם זה לא נעים, אבל זה עשוי לקרות לכל אחד מאיתנו – תביעה בגין נזקי גוף שאנו מגישים לבית המשפט, או שמא מוגשת נגדנו תביעה שכזו. בין אם ניזוקתם באופר קל או חמור יותר, יהיה עליכם לדעת כיצד להוביל את התהליך של כתב התביעה המשפטית, באיזה עו"ד נזיקין להסתייע ועוד. בואו נדבר על זה.

בעוד שרבים מאיתנו בטוחים כי ניתן לתבוע נזקי גוף בבית משפט לתביעות קטנות, התמונה היא אחרת לחלוטין. כשמדברים על תביעות קטנות, למעשה מדברים על תביעות משפטיות עד סכומים של 17,800 ₪. כעת, עולה השאלה – ואם אני מעוניין להגיש תביעת נזקי גוף על סך של 17,800 ₪ בבית משפט לתביעות קטנות, האם אפשרי וכדאי? אז לא ממש. נסביר מדוע:

עומסים בביהמ"ש מובילים לדחייתן של תביעות שונות

ניזוקתם באופן כזה או אחר? אולי מישהו תובע אתכם בגין נזיקין? בין אם כך או כך, כדאי לדעת במי אתם מסתייעים. במקרים כאלו ואחרים של נזיקין ניתן להסתייע בשירותיו של עורך דין נזיקין, אבל שימו לב, לא בכל תרחיש תביעתי יהיה מומלץ ישר לרוץ למשרד עורכי דין.

בית המשפט לתביעות קטנות עשוי לדחות את התביעה שלכם על הסף במקרים לא מעטים, מאחר שבתי המשפט בישראל אכן מתמודדים עם עומסים לא מבוטלים בכלל. באילו מקרים עשויים לדחות את התביעה שלכם?

מקרים בהם ביהמ"ש לתביעות קטנות יכול לדחות תביעות

למשל, אם בשנה האחרונה הגשתם 5 תביעות משפטיות ויותר. מתי עוד? אם הגשתם תביעת נזקי גוף לבית משפט לתביעות קטנות! כן, כן, ממש ככה. נסביר מדוע זה ככה.

לרוב, נהוג ליישב סכסוכים משפטיים בדיון אחד, מקסימום בשני דיונים (כאשר מדובר בבית משפט לתביעות קטנות). מאחר שתביעות של נזקי גוף מצריכות חוות דעת של מומחים בדרך כלל, התביעות האלו יצריכו יותר מדיון אחד או שניים.

תביעות נזקי גוף מצריכות יותר מדיון אחד

בשל כך, בית המשפט לתביעות קטנות אינו מתייחס בדרך כלל ברצינות לתביעות משפטיות בגין נזקי גוף. אם ניזוקתם, או שמא מגישים נגדכם תביעת נזיקין ונזקי גוף, קודם כל הכי חשוב להירגע ולקבל את הייעוץ המשפטי הנכון והמקצועי ביותר.

כמו שאמרנו, במקרים אלו של תביעות בגין נזיקין, אתם תצטרכו את הסיוע המשפטי של עו"ד נזיקין. בדרך כלל לא אמורה להיות בעיה לאתר משרד עו"ד המספק ייעוץ משפטי במחירים נוחים. בשורה התחתונה, אל תתפשרו ואל תוותרו על ייעוץ עו"ד נזקי גוף ונזיקין. אם אתם מרגישים שמגיעים לכם פיצויים, או שמא אתם צריכים לספק לביהמ"ש כתב הגנה מקצועי, הסתייעו בייעוץ משפטי כמה שיותר מהר ובאופן רגוע.

דילוג לתוכן