איזה ביטוח לרכב מכסה נזקי גוף ובאיזה ביטוח מומלץ לבטח?

אם רק הרגע הוצאתם רישיון נהיגה ואתם גם מתכננים לרכוש רכב, אז המון מזל טוב. כעת, הגיע הזמן לברר לגבי סוגי ביטוחים, אילו ביטוחים מכסים נזקי גוף, אילו ביטוחים מומלצים עבורכם ועוד. בואו נדבר על כל מה שחשוב לדעת לפני שעולים על הכביש כדי למנוע תאונות דרכים.

ביטוח לרכב שמכסה נזקי גוף

ביטוח רכב ונזקי גוף

מזל טוב, הוצאתם רישיון נהיגה, או שאולי החלטתם לרכוש רכב חדש. בין אם אתם רוכשים רכב משומש או חדש, אתם תהיו חייבים להיות מבוטחים בביטוח מסוג ביטוח חובה המכסה אתכם במקרים של נזקי גוף, חלילה. האם כל רכב מחויב בביטוח מסוג זה? האם מדובר בכיסוי נזקי גוף הנגרמים לבעל הרכב בלבד? האם מומלץ לבטח את הרכב בביטוח מקיף בכל מקרה, ולא רק בחובה? כל הפרטים הרלוונטיים:

אני לא עולה עם הרכב על הכביש! נהיגה בדרכי עפר ללא ביטוח חובה?

לפי החוק במדינת ישראל וברוב המדינות המתוקנות בעולם, לא ניתן לנהוג בנתיבים סלולים ובנויים ובדרכי עפר ללא ביטוח חובה. שימו לב, גם אם אתם מחזיקים באיזשהו כלי תחבורה שלעולם לא עולה על כבישים ונתיבים סלולים ונוסע למשל בשטחי יישוב בלבד, אתם עדיין חייבים ביטוח חובה.

כמובן, אם אתם בונים באגי ייחודי, אתם גם תצטרכו את האישורים של משרד התחבורה, אבל זה כבר נושא נפרד לגמרי. נחזור למה שדיברנו עליו, ביטוח חובה. למעשה, ביטוח החובה מכסה את כל מי שברכב בכל מקרה של פגיעות פיזיות ונפשיות. מעבר לכך, ביטוח חובה מכסה את הנזקים שנגרמים לאנשים שנמצאים ברכב השני (זה שהיה מעורב בתאונה עמכם) במידה שהוא לא היה מבוטח בעצמו

ביטוח חובה מכסה נזקי גוף של הולכי רגל המעורבים בתאונה

חלילה, היו מעורבים בתאונה גם הולכי רגל? ביטוח החובה מכסה גם נזקים בריאותיים ונפשיים שעלולים להיגרם להם. בשורה התחתונה, אם אתם נוסעים ללא ביטוח חובה אתם עוברים על החוק, אבל זה לא הדבר העיקרי שצריך להדאיג אתכם.

בואו נגיד את זה ככה, אם אתם נוסעים ללא ביטוח חובה, אתם פשוט לא מכוסים במקרים של נזקי גוף, לא לאחרים ולא לעצמכם. מה זה אומר? זה אומר שאם חלילה תהיו מעורבים בתאונת דרכים ויתבעו אתכם, אתם תשלמו במשך כל חייכם ופשוט תהיו "עבדים" לתשלומי פיצויים שבית המשפט יגזור עליכם. ואם תיפגעו בעצמכם, אתם עלולים למצוא עצמכם ללא פיצוי גם במקרה של פציעה קשה.

הימנעו ממעשים שיובילו אתכם ל"עבדות" של תשלומי פיצויים לכל החיים

בשורה התחתונה, לנהוג ללא ביטוח חובה זה אחד המעשים הכי טיפשיים שבנאדם יכול לבצע. עזבו את העניין של לעבור על החוק, זה נדחק הצידה מבחינת רמת החשיבות שבנושא. לא חסרים סיפורים על אנשים שנהגו ללא ביטוח חובה, היו מעורבים בתאונות ובסופו של דבר מצאו את עצמם משועבדים לאותם תשלומי פיצויים, שיכולים להגיע גם למיליונים של שקלים ויותר.

תחשבו חכם, תפעלו נכון ותגלו שהעולם הרבה יותר נעים כשאתם בוגרים ומחושבים. שתהיה לכולנו נהיגה בטוחה, מהנה ומכוסה בגין נזקי גוף ונזקים נפשיים.

סעו לאט.

דילוג לתוכן