תביעות נגד משרד הביטחון

חוק הנכים (תגמולים ושיקום), התשי"ט-1959 (נוסח משולב) קובע את הזכויות בנוגע לנכי צה"ל. האחראי על יישום החוק במשרד הביטחון (אגף השיקום) הוא קצין התגמולים. השלב הראשון הוא שלב ההכרה בזכות, עקב חבלה או מחלה, וככלל יש צורך להוכיח כי הנכות אירעה בעת השירות ועקב השירות.
 
ישנה אפשרות לתבוע במקביל לפי חוקים אחרים, כגון חוק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים או פקודת הנזיקין, אך בשלב מסוים על הנפגע לבחור ממי הוא מבקש לקבל את זכויותיו, שכן לא ניתן לקבל כפל זכויות.

כיצד להגיש תביעה להכרה בזכות?

על מנת להבין מראש האם צפויים קשיים בהכרה וכיצד להיערך לקראתם, מומלץ כבר לפני הגשת הטפסים להתייעץ עם עורך דין לפיצויים ממשרד הביטחון. עורך דין המנוסה בתביעות מול משרד הביטחון יוכל לתת עצות מעשיות ולהדריך בעת מילוי הטפסים, על מנת להגדיל את הסיכוי להכרה של משרד הביטחון בחבלה או במחלה.

כיצד נקבע גובה התגמול שאקבל?

לאחר ההכרה, השלב הבא הוא קביעת דרגת הנכות על ידי ועדה רפואית. על החלטת הועדה, ניתן לערער לוועדה רפואית עליונה לערעורים. לאחר מכן ניתן גם להגיש ערעור לבית המשפט, אם נפלה טעות משפטית בהליכי הועדה.

אחוזי נכות

פיצויים

נכות של 9%-0%

אינה מזכה בתגמול כספי

נכות של 19%-10%

מזכה במענק כספי חד-פעמי

נכות של 20% ומעלה

מזכה את הנפגע בקצבה חודשית ובזכויות נוספות מעבר לכך
(זכאות לטיפולים רפואיים, הנחות שונות ועוד)

מה לעשות אם קצין התגמולים דחה את התביעה להכרה?

במקרה כזה, יש לנפגע זכות לערער על החלטתו לבית משפט השלום. בשלב הערעור הייצוג על ידי עורך דין נזקי גוף הוא כבר חיוני, הואיל וההליכים כנגד משרד הביטחון מורכבים ודורשים הוכחה, לרוב הן במישור העובדתי והן במישור המשפטי.

שאלות נפוצות בנושא פיצויים ממשרד הביטחון:

עקרונית מומלץ כבר לפני הגשת הטפסים להתייעץ עם עורך דין, כדי להימנע מבעיות ולהגדיל את הסיכוי להכרה של משרד הביטחון בחבלה או במחלה. עורכי דין המתמחים בתביעות אלו ידעו לתת עצות מעשיות כבר בשלב מילוי הטפסים, במטרה להימנע ככל האפשר מאי דיוקים שיכולים ליצור בעיות בהמשך.

חשוב להדגיש: אם קצין התגמולים דחה את התביעה להכרה, יהא זה חסר אחריות שלא לפנות לעורך דין לבחינת המשך ההליכים בבית המשפט. מדובר בדרך כלל בהליכים מורכבים, שהייצוג על ידי עורך דין חיוני בהם.

במשרד מרדכי ואבי רסיוק בוחנים כל תיק, ובהתאם מייעצים האם כדאי לגשת לוועדה עם ייצוג משפטי של עורך דין.

העניין נבחן בהתאם לנסיבות. אנו משתדלים לעבוד לפי אחוזים מתוך הפיצוי הסופי, למעט במקרים חריגים.

עורכי הדין אבי ומרדכי רסיוק
עורכי הדין אבי ומרדכי רסיוק
רוצים להתייעץ איתנו? אנחנו כאן עבורכם
אריה גורדז'י
קרא עוד
עובד מהירה, יעילה השקיפות מלאה. ממליץ מאוד אפילו על תיקים קטנים מטפל בהם בצורה טובה ביותר!
meir arzoun
קרא עוד
אבי אנושי מקצועי ורציני ממליץ מאוד.
M L
קרא עוד
עורך הדין הטוב ביותר שאני מכיר
Salman A.amrah
קרא עוד
עו"ד רסיוק אפשר לסמוך עליו כן ירבו כמותו
הקודם
הבא
דילוג לתוכן