פיצוי בגין תאונת דרכים קלה

אחת מן הטעויות הנפוצות ביותר בקרב אנשים שנפגעו בתאונת דרכים, היא לזלזל ביכולתם לקבל פיצוי על נזקים קטנים לכאורה, במה שמכונה "תאונה קלה". במאמר הבא, נסביר מדוע ניתן ואף רצוי לבדוק האם מגיע לנפגע פיצוי מחברת הביטוח, לצד תחומים נוספים.

מה היא תאונת דרכים קלה ?

קשה לומר האם ישנה הגדרה חד משמעית ל"תאונת דרכים קלה". בד"כ, כאשר אנשים מתייחסים לתאונה כזו, הכוונה היא לתאונה בה נגרמו נזקים קטנים אם בכלל, לרכב או לאנשים שהיו בתוך הרכב. אולם, בכל הנוגע לפגיעות בריאותיות מתאונות דרכים, המציאות כידוע הינה מאוד מורכבת ולכן, גם כאשר כמעט ולא נגרם נזק לרכב, עדיין יכול להיות שנגרם נזק בריאותי. הנזקים שיכולים להיגרם מתאונות דרכים כוללות פגיעות יד, עמוד שדרה, ראש וכד’.

כיצד ניתן לדעת האם מגיע פיצוי בגין תאונת דרכים קלה?

כמו בתחומים דומים, גם כאן קיימת חשיבות רבה לתיעוד האירוע, תיעוד הנזקים הבריאותיים והבדיקות הרפואיות, החל מסמוך לתאונה והלאה. יש לציין, כי פגיעות מתאונות דרכים יכולות להיות מורגשות גם הרבה לאחר התאונה, ובמקרים מסוימים להחמיר דווקא לאחר זמן מה מאז התאונה. לכן, אין לזלזל בבדיקות רפואיות מיד לאחר התאונה, גם אם נדמה שהיא קלה מאוד.

בהמשך לשאלה לעיל ולכל הנאמר עד כה, יש לשמור את תוצאות הבדיקות הרפואיות שנעשו מיד לאחר התאונה ולמעשה, יש לציין כמובן עוד בטרם הבדיקה כי אותו אדם היה מעורב בתאונת דרכים. במידה והאדם לא נבדק, במידה ומופיעים סימני פגיעה אפילו לאחר זמן מסוים מאז התאונה, עדיין ניתן להיבדק ולהתייעץ עם גורמי מקצוע לגבי מקור הפגיעה. כאמור, יש לשמור תיעוד של כל תוצאות הבדיקות.

אילו פיצויים יש לאדם בגין תאונת דרכים קלה?

ניתן לקבל פיצויים מחברת הביטוח בהתאם לתביעת האדם (ובהתאם לסכום אותו מציעה החברה למבוטח). אם הפיצוי המוצע קטן מדי, או שהתביעה נדחתה, ניתן לפתוח בהליך ערעור מול חברת הביטוח, או לתבוע אותה בבית במשפט. מדובר על תביעת נזיקין עם הפיצויים הנלווים לכך, בהתאם לנזק בגוף או לרכוש, תלוי במקרה ותלוי בסוג התביעה. טווח הפיצויים משתנה מטבע הדברים, בהתאם למידת הנזק המוכח ושאר פרמטרים הנוגעים למשפט עצמו.

מה קורה בד"כ מבחינת התהליך וזכויותיו של האדם?

אדם רשאי לתבוע את חברת הביטוח של הרכב עצמאית או בעזרת עו"ד המתמחה בתחום תביעות הנזיקין. הפניה לעורך דין מוסמך ובעל ניסיון הינה קריטית מכמה היבטים. ראשית, תביעת חברות ביטוח איננה תמיד קלה, בלשון המעטה, ופעמים רבות האזרח הפשוט יצטרך להתמודד עם נציגי חברת הביטוח הממולחים היודעים היטב כיצד להתמודד מול תביעות כאלה. שנית, בייחוד בכל הנוגע לתאונות קלות יחסית, מומלץ לנסות ולהתדיין עם חברת הביטוח בסיוע עו"ד ללא משפט, בטרם התביעה המשפטית אם תתקיים בכלל. עורך דין תאונות דרכים מקצועי ובעל ניסיון, ידע כיצד להתנהל מול חברת הביטוח באופן יעיל.

דילוג לתוכן